Co pomoże na ujędrnienie biustu?

Piękne, jędrne piersi to marzenie każdej kobiety. Często jednak, w wyniku gwałtownego schudnięcia i wraz z wiekiem, elastyczność skóry i więzadeł utrzymujących biust spada, więc zaczyna on obwisać i nie wygląda tak atrakcyjnie, jak powinien. Na szczęście istnieje wiele sposobów, którymi można pomóc organizmowi w „naprawie” tego problemu. Poniżej odpowiemy na pytanie, co pomoże na ujędrnienie biustu?

Przede wszystkim dieta

Zdrowa dieta oznacza, że do organizmu dostarczane są witaminy i minerały, które wspomagają pracę całego organizmu. W tym skóry – staje się ona bardziej elastyczna, szybciej się regeneruje, jest grubsza i bardziej wytrzymała. Również na biuście. Dzięki temu piersi będą trzymać się lepiej i przede wszystkim wyglądać zdrowiej.

Zamiast herbat warto pić zioła. Zwłaszcza te, które zawierają estrogeny. To na przykład kozieradka, szczaw, koper włoski, chmiel i soja. Estrogeny odpowiadają za charakterystyczne dla kobiet cechy budowy, a więc za biust i zaokrąglone biodra. Stymulują pracę gruczołów piersiowych, które podnoszą się i nawet powiększają. Dzięki estrogenom nie tylko piersi, ale również skóra i włosy wyglądają lepiej.

Co na ujędrnienie biustu? Ćwiczenia!

Wysiłek fizyczny wpływa na jędrność i elastyczność skóry, ponieważ powiększają się mięśnie, które ją napinają. Do tego w czasie ćwiczeń poprawia się krążenie krwi i więcej składników odżywczych dostarczanych jest do skóry, w tym skóry piersi.
Zobacz, co poleca wasz.styl.pl na jędrność biustu.

Oto przykładowe ćwiczenia na biust:

1. Wyciskanie na piłce gimnastycznej

Połóż się plecami na piłce gimnastycznej (można leżeć na płaskiej powierzchni, ale ćwiczenie jest wtedy mniej efektywne), hantle trzymaj po obu stronach klatki piersiowej – łokcie powinny być nieco poniżej linii ciała. Następnie wyprostuj ręce i powróć do pozycji wyjściowej.

3. Ruchomy plank

Przyjmij pozycję planku (pozycja podobna do pompki, ciężar ciała opiera się na palcach stóp i przedramionach). Następnie wyprostuj jedną rękę, po niej drugą. Po chwili wróć do pozycji wyjściowej, uginając najpierw jedną, następnie drugą rękę.

4. Krzesełko

Usiądź na krześle (lub piłce gimnastycznej), wyprostuj plecy i delikatnie rozłóż nogi. Złącz dłonie jak do modlitwy i rozstaw łokcie tak, żeby znajdowały się w linii prostopadłej do podłoża. Na zmianę dociskaj dłonie do siebie i rozluźniaj. Powinnaś poczuć napięcie mięśni w klatce piersiowej.

Pamiętaj, żeby używać hantli ważących około 1,5 kilograma. Jeśli ich nie posiadasz, możesz użyć dwóch butelek z wodą. Ćwiczenia należy wykonywać regularnie – do tych domowych warto też dołożyć wizyty na basenie.

Masaże

Masaż piersi to idealny sposób na ich podniesienie i ujędrnienie. To również okazja do zrobienia domowego badania na obecność guzków. Do masażu warto użyć kremu nawilżającego lub olejku – dzięki temu skóra nie będzie naciągana i otrzyma sporo składników odżywczych. Dobrze, jeśli krem będzie przy okazji zawierał składniki ujędrniające. Masaż wykonujemy kolistymi ruchami, od dołu do góry, zataczając coraz mniejsze koła – kończymy go na brodawkach sutkowych.

Masaż można wykonać również kostkami lodu – zimno poprawia jędrność skóry. Dlatego dobrym sposobem ujędrnienia są również bicze wodne. Pod prysznicem na przemian stosujemy na biust zimny i gorący strumień wody pod dużym ciśnieniem.

Na masaż biustu warto poświęcić około 15 minut dziennie. Najważniejsza jest systematyczność – codzienny masaż po kilku tygodniach przyniesie pierwsze efekty.

Odpowiedni biustonosz

Dobrze dobrana bielizna podnosi biust i chroni skórę przed naciąganiem. Przez to dłużej zachowuje ona swoją elastyczność i wytrzymałość. Żeby odpowiednio dobrać rozmiar, warto udać się do sprawdzonej brafitterki. Często nieświadomie nosimy zbyt duże lub zbyt małe biustonosze.

Peeling i nawilżenie

O skórę całego ciała warto dbać, zwłaszcza o tę na biuście. Żeby uzyskać jak najlepszy efekt, raz w tygodniu warto zastosować gruboziarnisty peeling, a kilka razy w tygodniu – napinający skórę i ujędrniający balsam Frashe. W jego składzie powinny znaleźć się kolagen, elastyna, wyciągi z alg morskich, skrzypu, miłorzębu japońskiego czy kofeiny.